Corporate & Commerciële geschillen
Franssen Tolboom heeft een team van gespecialiseerde advocaten en ervaren juristen die cliënten bijstaan in ondernemingsrechtelijke en commerciële geschillen. Door de ruime ervaring van ons team procesrecht en onze gespecialiseerde kennis van de specifieke sectoren die wij bedienen worden cliënten optimaal bijgestaan.
Corporate geschillen
Ons litigation team zet haar ruime ervaring in om conflicten te voorkomen en waar nodig op te lossen. Wij adviseren en procederen onder andere over overnamegeschillen, aandeelhoudersgeschillen, aansprakelijkheid van bestuurders en toezichthouders en corporate governance. Dankzij onze sectorfocus begrijpen wij de nuances en specifieke eisen van uw onderneming. Wanneer uw bedrijfsactiviteiten grensoverschrijdend elementen bevatten, beschikken we over een gevestigd en zorgvuldig geselecteerd wereldwijd netwerk van advocaten om u bij te staan.
Commerciële geschillen
Wij adviseren vaak over geschillen in een internationale context. Onze advisering heeft onder meer betrekking op commerciële contracten, transacties, samenwerkingsovereenkomsten, en het vertegenwoordigen van cliënten bij Nederlandse gerechten en arbitragetribunalen. Geschillen kunnen complex zijn, maar onze cliënten kunnen erop vertrouwen dat wij door de ruis heen prikken en helder, beknopt en commercieel gericht advies geven en processtrategieën bepalen.
Kunnen we u verder helpen?
17 januari 2025 – 20ste editie van het Annual Gaming Industry Event
MiCA verordening: Veelgestelde vragen
Franssen Tolboom op ICE Barcelona 2025
Bijdrage aan International Comparative Legal Guide (ICLG): Gambling editie 2025
Franssen Tolboom op SIGMA Malta 2024
Alan Littler sprak op Casino Operations Summit
Band 1 Ranking Chambers Global Edition 2024
GiH Regulatory Update Webinar 17 januari 2024
Veelgestelde vragen
Het effectief afhandelen van klachten en geschillen begint met het bijhouden van een goed klantendossier. Zorg ervoor dat u duidelijke documentatie heeft van alle interacties en afspraken met de speler. Ons team kan u adviseren over het opzetten van een robuust communicatiebeleid en de juiste procedures om het risico op mogelijke geschillen te minimaliseren en ontstane geschillen professioneel af te handelen.
Franssen Tolboom staat uitsluitend bedrijven bij in consumentengeschillen. Helaas kunnen wij u niet helpen met het indienen van een claim tegen een casino.
De wettelijke vereisten voor spelersbescherming en verantwoord gokken zijn voortdurend in ontwikkeling. Wij raden aan om regelmatig uw beleid en procedures te toetsen aan de meest actuele wet- en regelgeving. Voor een overzicht van de huidige vereisten kunt u contact opnemen via gaming@ft-l.nl. Ons team helpt u graag met het implementeren van nieuwe maatregelen aan de hand van de gewijzigde wet- en regelgeving.